
Το ψάρι που ακολούθησε το όνειρο του
Παραμύθι για τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού βασισμένο σε έργα της συλλογής του Μουσείου. Το παραμύθι διαβάζεται στα παιδιά στους χώρους της έκθεσης και συνοδεύεται από προτεινόμενα παιχνίδια που γίνονται είτε από το δάσκαλο/α, είτε από το μουσειοπαιδαγωγό σε συνεργασία με το συνοδό της τάξης.
Το παραμύθι προσεγγίζει την τέχνη χαριτωμένα και ουσιαστικά για μικρούς και μεγάλους. Πέρα από παραμύθι, αποτελεί ένα εκπαιδευτικό, εικαστικό βοήθημα μα και ένα πολύτιμο λεύκωμα δημιουργιών σπουδαίων καλλιτεχνών της Νεοελληνικής Τέχνης.

Γνωρίζω τον Θεόφιλο
Για τις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, φυλλάδιο αποκλειστικά για το ζωγράφο Θεόφιλο. Μέσα από μια γενική παρουσίαση για τον καλλιτέχνη και άνθρωπο Θεόφιλο, οι μαθητές μαθαίνουν για τον πίνακα - δημιουργία, για τον καλλιτέχνη-δημιουργό, για το έργο ως δημιούργημα. Με ποικίλες ερωτήσεις ανοικτού τύπου και με μια προσέγγιση συναισθηματική-βιωματική, θεωρητική, εικαστική-πρακτική οι μαθητές αποκωδικοποιούν τους πίνακες και τα μηνύματα που στέλνουν.

Γνωρίζω τον Κόντογλου
Για τις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, φυλλάδιο αποκλειστικά για το ζωγράφο Φώτη Κόντογλου.
Μέσα από μια γενική παρουσίαση για τον καλλιτέχνη Φώτη Κόντογλου, οι μαθητές μαθαίνουν για τον πίνακα - δημιουργία, για τον καλλιτέχνη-δημιουργό, για το έργο ως δημιούργημα. Με ποικίλες ερωτήσεις ανοικτού τύπου και με μια προσέγγιση συναισθηματική-βιωματική, θεωρητική, εικαστική-πρακτική οι μαθητές αποκωδικοποιούν τους πίνακες και τα μηνύματα που στέλνουν.

Εικαστικές ανιχνεύσεις
Φάκελος δραστηριοτήτων, για τα παιδιά του νηπιαγωγείου, με βάση έργα της συλλογής και με στόχο τη δημιουργική προσέγγιση των μικρών ηλικιών. Η ελληνική εικαστική δημιουργία του 20ού αι., αποτέλεσε τη βάση για μια σειρά από προτεινόμενες δραστηριότητες ποικίλου περιεχομένου και σύμφωνα με τους στόχους του νέου Αναλυτικού Προγράμματος για το Νηπιαγωγείο. Ο φάκελος προσφέρεται στον νηπιαγωγό προκειμένου να το επεξεργαστεί στο σχολείο με τα παιδιά για να ακολουθήσει, αργότερα, δημιουργική επίσκεψη στο Μουσείο.

Γνωρίζω τα έργα της Πινακοθήκης
Για τις τάξεις του Γυμνασίου, ένα βιβλίο που παρουσιάζει γενικότερα την Ελληνική Ζωγραφική μέχρι το 1960, όπως φαίνεται μέσα από τις συλλογές της Πινακοθήκης του Μουσείου.
Με ενότητες για τα τοπία, τις προσωπογραφίες, τις συνθέσεις και τα γλυπτά ο μαθητής παίζει με πρόσωπα της Νεοελληνικής Τέχνης, περπατά σε τοπία της Νεοελληνικής Τέχνης, βρίσκει «χαμένους» πίνακες και γνωρίζει τα έργα του Μουσείου.

Στο Μουσείο!
Βιβλιοτετράδιο για παιδιά του Νηπιαγωγείου που επιχειρεί να γνωρίσει στα παιδιά τα έργα του Μουσείου και συγχρόνως να τα ξεναγήσει στα διαφορετικά αντικείμενα του Προγράμματος Σπουδών του Νηπιαγωγείου.
Μια σειρά από παιγνιώδεις ασκήσεις για τη γλώσσα, γραπτή και προφορική, τα μαθηματικά, το ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον, δραστηριότητες δημιουργίας και έκφρασης, αλλά και με τη χρήση της τεχνολογίας και του διαδικτύου φτάνουν στα παιδιά μέσα από τους πολύχρωμους δρόμους της Τέχνης, σε μια προσέγγιση σαφώς διαθεματική και αναμφισβήτητα διασκεδαστική.