•KA L ESMA• Μια μοναδική ομιλία και μια ξεχωριστή παράσταση στο Μουσείο

•KA L ESMA• Μια μοναδική ομιλία και μια ξεχωριστή παράσταση στο Μουσείο

•KA L ESMA•
Σας καλούμε την Παρασκευή 11 Αυγούστου στο Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Ρόδου για μια μοναδική ομιλία απο τον διεθνούς φήμης Άγγλου χορογράφο Russell Maliphant ο οποίος θα μοιραστεί τις γνώσεις του σχετικά με την ανατομία το σώματος και την σύνδεση του με τον χορό. Μετα την ομιλία θα ακολουθήσει η παράσταση “W REST L ING” της βραβευμένης Ελληνίδας χορογράφου Αναστασία Βαλσαμάκη.
Το DLR με πείσμα για αναγέννηση προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες και ετοιμάζει ένα πρόγραμμα όπου με το δικό του λιθαράκι θα δώσει ξανά την μαγεία του ρυθμού και της αέναης κίνησης.
Παρασκευή 11 Αυγούστου 2023 είσοδος από την νέα πτέρυγα Νεστοριδείου Μελάθρου, ώρα προσέλευσης 19:30.
Είσοδος ελεύθερη.
Ομιλία Russell Maliphant, ώρα έναρξης 20:00.
Παράσταση, ώρα έναρξης 21:30.
Russell Maliphant – Talk (Thinking through the body) 45’ / 15’ ερωτήσεις, ώρα έναρξης 20:00.
Η ομιλία χρησιμοποιώντας φωτογραφίες και προβολές βίντεο, θα μιλήσει για τις συνδέσεις μεταξύ τέχνης και ανατομίας, σωματικής εργασίας και σωματικών πρακτικών, ώστε να βιώσουμε ένα οπτικό ταξίδι χορού και τέχνης. Συγκρίνοντας τις παραδόσεις στις πλαστικές τέχνες και εξερευνώντας έννοιες όπως η βιο-τάση και πώς ιδέες όπως η περιτονία του σώματος και η ευαισθητοποίηση των αρθρώσεων επηρεάζουν τη ροή και την αλληλουχία στην κίνηση – (όπου η ροή ορίζεται ως μηδενικός περιορισμός στην κίνηση της άρθρωσης οπουδήποτε στο σώμα) το θέμα θα εξετάσει τις αισθητικές επιπτώσεις των πρακτικών που σχετίζονται με την κίνηση για την καλύτερη υγεία του σώματος τόσο κατα την διαδικασια της ασκησης όσο και πάνω στην σκηνή.
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
W REST L ING – Anastasia Valsamaki 40’, ώρα έναρξης 21:30.
Με αμείωτο ενδιαφέρον στο εννοιολογικό περιεχόμενο καταστάσεων του σώματος, η χορογράφος Αναστασία Βαλσαμάκη μας παρουσιάζει το νέο της έργο θέτοντας στο επίκεντρο τους διαφορετικούς τρόπους να εννοήσει κανείς την πάλη. «Από το μαχητικό άθλημα στην ανταγωνιστικότητα δύο ή και περισσότερων αντίπαλων δυνάμεων» Το ενδιαφέρον, κινησιολογικά, εντοπίζεται στον τρόπο ταξινόμησης των επιτελούμενων δράσεων. Αν με την πάλη συνήθως επικαλούμαστε την κλιμακούμενη σύγκρουση και επακόλουθα την εκτόνωση μιας δράσης, η χορογράφος Αναστασία Βαλσαμάκη μας προτρέπει να δούμε τη μετάβαση από την εντατικότητα της κίνησης στην καταστολή και την εκ νέου ανατροπή της σε έναν «αγώνα» που δεν διαχωρίζει νικητές από ηττημένους. Η αναφορά, επομένως, στην πάλη είναι ένας τρόπος να ερευνήσουμε την κίνηση πέρα από τη σωματικότητα των παλαιστών και τη θεατρικότητα του δρώμενου, συναιρώντας ενδεχομένως τη «σοβαρότητα» του χορογραφικού εγχειρήματος με τη διασκέδαση και την υπερβολή της. Σ’ αυτή την ιδιότυπη πάλη, πέντε χορευτές ―ως ομάδα αλλά και ως ακανόνιστο σύνολο― δοκιμάζουν να φέρουν κοντά στοιχεία εξαρχής αποκλίνοντα: την εκρηκτικότητα της σκηνικής εισόδου με την αμηχανία της παύσης, την ανανέωση του σωματικού παροξυσμού με το αδιέξοδο της εκτόνωσης, την ολοκλήρωση ενός χορογραφικού μοτίβου που διαρκώς ανασυντίθεται αλλάζοντας τους όρους συναρμολόγησής του. Τελικά αν το ζητούμενο είναι να παραμείνουμε «εντός παιχνιδιού» εφευρίσκοντας διαρκώς νέους κανόνες, τότε η πάλη έρχεται ως υπόσχεση ανανέωσης αυτού που μας κρατά ενεργούς στο παιχνίδι, ακόμη και αν, προς στιγμήν, κάθε ορατός στόχος φαίνεται να έχει αποτύχει.
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.